Arendal og Engseth Vann og Avløpslag BA
NYHETER
Siste nytt
Bilder
Viktig
Vinterklargjøring 2

Artikler

 
MØTER
Styremøter
Åpne møter
Alle møter
 
PROSJEKTET
Fremdrift
Kart
Kart m/grupper
Kart m/soner
Endelig kart
 
ADMINISTRASJON
Styremedlemmer
Valgkomité
Vedtekter
Avtalen med grunneier
 
ANTALL
Antall medlemmer:
105

Kontonummer:
  1638 21 92706

Konto adresse:

Arendal og Engseth
  vann og avløpslag SA
v/ Ole-Petter Hovdum
     Rokkev. 40,
    1743 Klavestadhaugen.
 
 

Siste nytt
2023
 
29.Juni: Årsmøtereferat ble lagt ut i dag.  

26.April: Innkalling til årsmøte og noe av dagsorden legges ut i dag.  

 

2022
 
19.September: En hovedpumpe for avløp var ødelagt, og ble derfor byttet.  

27.Juni: En lekkasje i et vannrør ble utbedret.  
6.Juni: Årsmøtereferat ble lagt ut i dag.  

1.Mai: Styrets årsberetning 2021 lagt ut i dag.  

21.April: Info om årsmøtet sendes medlemmene via sms i dag.  

19.April: Innkalling til årsmøte og noe av dagsorden legges ut i dag.  

 

2021
 
21.September: Årsmøtereferat ble lagt ut i dag.  

7.September: På dagens årsmøte ble alle medlemmer oppfordret til å sende inn sin epost-adresse, navn og adresse, og mobilnummer til styremedlemmene Ole-Petter Hovdum og Erling P. Strand.  
31.August: Styrets årsberetning 2020, Regnskap 2020, Budsjett for 2022 og dagsorden til årsmøtet ble lagt ut i dag.  
23.Juni: Innkalling til årsmøte sendes ut i dag.  

 

2020
 
26.Mai: Et brev sendes ut til medlemmene, som inneholder info om hovedstoppekranen, og utsettelsen av årsmøtet.  

25.Mai: Styrets årsberetning 2019, Regnskap 2019 og Budsjett for 2021 ble lagt ut i dag. Dessuten ble det lagt ut info om hovedstoppekranen, og et brev om utsettelse av årsmøtet.  

21.Mai: På styremøtet i dag ble det bestemt at årsmøtet utsettes ett år. Det er pga pandemien Covid-19.  

 

2019
 
10.Juni:Årsmøtereferat ble lagt ut i dag. Har også oppdatert sidene: Styremedlemmer, valgkomité og revisorer.  

19.Mai: Dagsorden til årsmøte lagt ut i dag, med regnskap, budsjett og årsmelding.  

26.April: Innkalling til årsmøte sendes ut i dag.  

25.April: Tid for årsmøte blir mandag 27 mai. Denne info ble lagt ut på hjemmesiden i dag.  

 

2018
 
18.Juni:Årsmøtereferat ble lagt ut i dag. Har også oppdatert sidene: Styremedlemmer, valgkomité og revisorer.  

01.Mai:Dagsorden til årsmøte lagt ut i dag.  

09.April: Innkalling til årsmøte sendes ut i dag.  

04.April: Tid for årsmøte, og info på hjemmesiden er lagt ut i dag.  

 

2017
 
22.Juni:Årsmøtereferat ble lagt ut i dag.  

11.Juni: Har i dag oppdatert sidene: Styremedlemmer, valgkomité og revisorer.  

20.Mai:Dagsorden til årsmøte lagt ut i dag.  

24.April:Innkalling til årsmøte sendes ut i dag.  

 

2016
 
27.Juli:Årsmøtereferat ble lagt ut i dag. Har også i dag oppdatert sidene: Styremedlemmer, valgkomité og revisorer.  

09.Mai:Dagsorden til årsmøte lagt ut i dag.  

11.April:Innkalling til årsmøte sendes ut i dag.  

2.April: Driftsteknikk AS kontaktperson er Ole Eklund. Hans mobilnummeret er: 486 00 038  

2015
 
22.Juni:Årsmøtereferat ble lagt ut i dag. Har også i dag oppdatert sidene: Styremedlemmer, valgkomité og revisorer.  

09.Mai:Dagsorden til årsmøte lagt ut i dag.  

16.April:Innkalling til årsmøte sendes ut i dag.  

 

2014
 
30.November: Jøran Jensen, som var de fastboendes representant i valgkomitéen, døde i dag. Derfor er hans navn fjernet fra valgkomitéen

1.September: Har idag lagt ut ny info 1, hvor telefonnummeret er rettet opp.  
Den gamle info1 hadde feil telefonnummer.

3.August: Rettet opp tlf nummer til Driftsteknikk AS. Mobilnummeret skal være: 99282485 (vakttelefon)  

17.Juli:Årsmøtereferat ble lagt ut i dag. Har også i dag oppdatert sidene: Styremedlemmer, valgkomité og revisorer.  

27.April:Dagsorden til årsmøte lagt ut i dag.  

11.April:Innkalling til årsmøte sendes ut i dag.  

01.Februar:Har i dag oppdatert sidene: Styremedlemmer, valgkomité og revisorer. Har også laget en ny side, med samling av artikler som er interessange for vannlagets medlemmer.  

2013
 
24.Juli:Årsmøtereferat og svar fra kommunen lagt ut i dag. Dette svaret fra kommunen er svaret på brev som ble sent til kommunen.  

13.Mai:Dagsorden for årsmøte lagt ut i dag.  

23.April:Innkalling til årsmøte sendes ut i dag.

 

2012
 
24.September:Olseng Bærgård selger, på vegne av Driftsteknikk, en løsning for miljøvennlig vinterkonservering av pumper og avløp. I påvente av første frostnatt er det flere som ønsker å sikre seg mot vinterskade. Løsningen er så enkel at mange kan bruke systemet selv.
Se vedlegget for mer informasjon.
Ta kontakt i gårdsutsalget på Olseng vestre i Bukkholmveien. Hvis utsalget er stengt kan dere ta kontakt på telefon 69148882 så åpner vi! Epost: hans@olsengfrukt.no.
I tillegg selger vi egenprodusert Solbærsaft til gunstige priser i gårdsutsalget. Har noen behov for opplagsplass for båten, tilbyr vi opplagsplass på Brevik/søndre Arendal til svært gunstig pris. Ta kontakt for et tilbud.
Vennlig hilsen Hans Solberg.

25.Juni:Årsmøte-referatet fra tirsdag 22.Mai 2012, ble lagt ut i dag.

08.Mai:Dagsorden til årsmøtet legges ut idag.
 

03.April:Innkalling til årsmøte sendes ut idag, med to vedlegg. Et med forespørsel om bankkonto, som mva pengene skal tilbakebetales til, og et med opplysninger fra vår entrepenør.
 

16.FebruarPengene fra Skattedirektoratet er idag kommet inn på vår konto. På vårt neste styremøte vil vi diskutere detaljene angående tilbakebetaling til våre medlemmer. Det er hva hver enkelt medlem betalte i mva. for stikkledningen, som vil bli tilbakebetalt.
 

2011
 
06.DesemberSvar er idag kommet fra Skattedirektoratet, angående mva. Vi tolker brevet slik at vi får tilbake mva. som hver enkelt betalte for stikkledningen. Vi går videre med saken, slik at pengene blir tilbakeført fra Skattemyndighetene. I brevet beklager de også lang saksbehandlingstid.

30.AugustDe siste vedtektene, som ble vedtatt på årsmøtet den 6.juni, ble i dag lagt ut som eget dokument. De forrige vedtektene ligger fortsatt tilgjengelig for interesserte.

24.AugustBrev angående mva., er i dag sent Skattedirektoratet.

18.AugustBrønnøysundregistrene har idag godkjent vår søknad om skifte av selskapsform fra BA til SA.

29.JuniBrev til Brønnøysundregistrene, med søknad om skifte av selskapsform, ble sent idag.

14.Juni:Årsmøte-referatet fra mandag 06.Juni 2011, og revisjonsberetning ble lagt ut i dag.

18.Mai:Dagsorden til årsmøtet legges ut idag, og innkalling med vedlegg sendes ut idag

27.April:Innkalling til årsmøte sendes ut idag.
 

2010
 
19.OktoberEn litt mer detaljert beskrivelse av vinterklargjøringen ble lagt ut idag.

02.SeptemberDet endelige kartet ble lagt ut idag.
26.AugustDe nye vedtektene ble lagt ut idag. De gamle vedtektene finner du her
 

2009
 
28.AprilViktige meldinger ble lagt ut idag. Et fra Driftsteknikk AS og et fra Ole og Peder Ødegaard AS
En ny side om vinterklargjøring, for de som har pumpestasjoner, ble lagt ut idag.
21.AprilNye bilder ble lagt ut og info om fremdriften ble oppdatert idag. Årsmøte planlegges til tirsdag 26. Mai.
18.MarsNye bilder ble lagt ut idag.
09.Mars Info om fremdriften ble oppdatert idag.

27.FebruarNye bilder ble lagt ut idag.
 
2008
 
13.Oktober Fremdriftsplan ble lagt ut idag.

01.September Kart med soner ble lagt ut idag. Nummerene på sonene indikerer i hvilken tidsrekkefølge vann og avløp blir lagt.

10.Juli: Rapporten fra de arkeologiske undersøkelsene er ferdig. Vi ble pålagt av myndighetene å foreta arkeologiske undersøkelser, før gravetillatelse kunne gis, på utvalgte steder. Resultatet av disse undersøkelsene medfører at vi må foreta en minimal justering på vårt trasevalgt.

07.Juli: Håndverkere som er samarbeidspartnere med vår entrepenør Ole & Peder Ødegaard AS. Disse er et alternativ hvis våre medlemmer ønsker å få gjort noe på hytta / huset.

20.Juni: Gravearbeidene ble startet tidligere denne uke. En ny side med bilder ble lagt ut idag.

19.Juni: Artikkel i dagens utgave av Sarpsborg Avisa.

20.Mai: Igangsettelsestillatelsen ble gitt av kommunen idag.

19.Mai:Årsmelding sendes ut til medlemmene.

18.April:Innkalling til årsmøtet, tirsdag 27.Mai klokken 18:30, sendes ut i helgen. Her finner du brevet som sendes ut.

24.Mars:Individuelle brev til hver enkelt, ble skrevet idag. Her er det info om din del av kostnadene for felles stikkledning, din egen stikkledning og dine egne ønsker. Din egen stikkledning og dine egne ønsker er det mva. på. - Alle disse priser er regnet ut på bakgrunn av prisinfo som vår entrepenør har kommet med etter befaringene.

2007
 
21.Oktober:Det blir forsinkelser i gjennomføringen av befaringene på detaljer angående stikkledningene. Det skal sendes ut et brev om dette til medlemmene.
25.September:Dagens styremøte ble avholdt rett før dagens årsmøte. Styret ble enig om å legge fram et forslag til vedtektsendring på årsmøtet: Antall på en felles stikkledning forandres fra 3 til 2. Dette gjør at en større del av stikkledningene blir definert som felles stikkledning. Vi fikk nemlig mva fritak på felles stikkledninger, og ikke på enkelt stikkledninger.
02.September:På dagens styremøte ble bl.a. styrets forslag til årsmelding og regnskap godkjent. Dette sendes medlemmene og det legges frem på årsmøtet den 25. September 2007.
05.August:På dagens styremøte ble det bestemt at årsmøtet blir tirsdag 25. September 2007, i (det vanlige) møterom "Ingerø" i gamle Skjeberg Rådhus på Borgenhaugen. Innen 31. August må styret ha mottatt saker som ønskes tatt opp på årsmøtet. Disse kan sendes via e-post til en av styremedlemmene, eller via post til: Arendal og Engseth Vann og avløpslag BA, c/o Erling Strand, Bukkholmveien, 1747 Skjeberg.
Valgstyret ønsker forslag på medlemmer til styre for neste periode. Se deres brev eller deres side.
06.Juli:Idag er et ekstra kart lagt ut. Det er et kart som også viser grupper av hytter som naturlig hører sammen. Det er indikert med en blå strek. Det vil snart bli sendt ut et brev til alle medlemmer, som henviser til dette kartet.
Hvis du ikke får fram de tynne blå strekene med en gang, så forsøk å minimaliser kartet, og ta det opp igjen. Da kan de tynne blå strekene komme fram.
01.Juli:Vi er nå blitt 90 deltagere. Noen fra og noen til.
04.Juni:Styrets forslag til medlemmer i valgkomitéen er idag lagt ut på nett
01.Juni:Navnelisten sendes grunneier. Vi sender også listen til vår regnskapsfører, med beskjed om at han sender ut regning på kr.45000 til de som er på listen. Betalingsfristen er 20. Juni
31.Mai:Navnelisten inneholder 89 navn. 5 av disse har egen avtale med grunneier Vi i styret er meget fornøyd med at det nesten ikke var noen som trakk seg, etter at de fikk se prisen.
24.Mai:En nyere utgave av kartet er lagt ut.
26.April:En første gjennomgang av de to anbudene som er mottatt. Det er å bemerke at prisene i markedet har steget mye i den senere tid. Det er ikke uventet.
16.April:Antall påmeldte er nå 90.
En nyere versjon av kartet er nå lagt ut. Du kan se det ved å klikke på "kart", som du finner i kolonnen til venstre.
13.April:En av de som skal gi anbud har problemer med å få inn priser fra leverandørene. Vi har derfor utsatt anbudsfristen til tirsdag 24 april klokken 16:00.
Tirsdag 22 mai klokken 18:00 blir det et orienteringsmøte på møterom Ingedal i gml Skjeberg rådhus på Borgenhaugen. (Der vi har vært før)
01.April:På styremøtet i dag diskuterte vi den videre fremdrift. Vi er i en tidsklemme, da anbudene kommer inn først den 19.April, og grunneierne skal ha listen over hvem som er med allerede 1.Juni.
Etter at anbudene er kommet inn, må de studeres slik at riktig anbuder blir valgt. Kostnadene for hver enkelt medlem må fastsettes, og meddeles den enkelte i brev. Vi regner med å sende ut disse brevene ca. 15.Mai. Det blir totalt 89 forskjellige brev. Da må folk ta en endelig avgjørelse om de skal bli med på anlegget, og betale inn kr.10.000 innen den 25.Mai. Vi ha pengene innen den 25.Mai, fordi grunneierne skal ha listene allerede den 1.Juni.
I utgangspunktet skulle vi hatt alle pengene for hovedanlegget da, men på grunn av den korte tidsfristen har vi sagt at det i første omgang holder at medlemmene betaler inn kr.10.000. Resterende beløp må betales inn kort tid senere. En ny tidsfrist for det kommer. De som allerede nå vet at de helt sikkert skal bli med, må gjerne betale inn kr.10.000 nå.
Vi planlegger et åpent møte i uken etter 17.Mai.
17.Mars:I dag er antall påmeldte 89.
16.Mars:På grunn av forsinkelsen med utsending av anbudsdokumenter, har det idag vært møte med grunneier. Vi ble enige om en måneds utsettelse for listen over hvem som er med på avtalen. Grunneier vil nå få denne listen den 1.Juni. Han vil da samtidig få resten av pengene. Som kompensasjon vil grunneier få utbetalt en sum tilsvarende 50 deltagere allerede den 1.April. Vi føler oss nemlig veldig sikre på at det vil bli over 50 deltagere totalt. I dag er vi jo oppe i 86 som har betalt inn de summene vi har bedt om.
12.Mars:Anbudsdokumenter er sendt ut til aktuelle entrepenører. Dette er over en måned forsinket i forhold til opprinnelig plan.
06.Mars :Denne web ble etablert.

Tilbake til startsiden
 


Sist oppdatert 29 June 2023 21:39:16.
Webmaster